Według wielu osób samochód to wizytówka człowieka. Jego czystość świadczy o tym czy potrafimy zadbać o porządek, a także czy szanujemy rzeczy materialne. Niestety czterokołowce mają to do siebie, że często ulegają zabrudzeniom – szczególnie w mokrej porze jesienno-zimowej. Dlaczego decydujemy się na myjnie bezdotykową? Co powinniśmy wiedzieć na temat mycia samochodu? O czym należy pamiętać podczas płukania wstępnego i aktywnej piany? Jak wygląda mycie zasadnicze i płukanie końcowe, a także czym charakteryzują się oba tryby? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Jak myć w myjni bezdotykowejMyjnia bezdotykowa- dlaczego się na nią decydujemy?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek rozważania na temat myjni bezdotykowej, w pierwszej kolejności warto zastanowić się, dlaczego tak właściwie regularnie wybieramy się do myjni bezdotykowej. Przede wszystkim powinniśmy wspomnieć o tym, że mycie auta za pośrednictwem myjni to rozwiązanie bardzo korzystne pod względem finansowym. Nie jest to jednak jedyny argument, który powoduje, że rozwiązanie to stało się tak popularne. Nie możemy zapominać, że myjnie samoobsługowe otwarte są całodobowo, dokładnie przez 7 dni w tygodniu. W konsekwencji możliwe jest skorzystanie z nich niezależnie od pory dnia, czyli wtedy, kiedy nam pasuje. Myjnia bezdotykowa charakteryzuje się tym, że mamy dużą kontrolę nad całym procesem. W praktyce oznacza to, że to właśnie od nas zależy, jaki element chcemy umyć, a także w jaki sposób to zrobimy. Wszystkie czynności wykonujemy w stu procentach samodzielnie, dlatego mamy pewność co do tego, że żadna część karoserii nie ulegnie uszkodzeniu, o ile będziemy stosować się do zaleceń.

Podstawowe zasady związane z myciem samochodu

Zanim rozpoczniemy swoją przygodę z myjnią bezdotykową, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach związanych ze stanem samochodu. Dzięki temu zmniejszy się prawdopodobieństwo niepowodzenia naszej misji. Przykładowo jeśli auto jest stosunkowo mocno rozgrzane w wyniku pokonanej trasy, wówczas konieczne może okazać się odczekanie kilku minut w cieniu. Dzięki temu lakier się ochłodzi. Co godne podkreślenia- dotyczy to również hamulców, przede wszystkim samochodów z ceramicznym układem. Kiedy zdecydujemy się na lanie wody na rozgrzane tarcze, wówczas może dojść do nieodwracalnych uszkodzeń. Jeśli myjnia oferuje uchwyty na dywaniki, warto wyciągnąć je przed myciem. W przypadku ich późniejszego wyciągnięcia, zwiększa się prawdopodobieństwo tego, że woda dostanie się do kabiny, a tego z pewnością wolelibyśmy uniknąć. Wiele obiektów proponuje nam szczotki do mycia. Musimy jednak pamiętać o tym, że ich stosowanie może doprowadzić do incydentu, w wyniku którego lakier zostanie porysowany. Inni użytkownicy często decydują się na używanie szczotek do mycia kół, przez co wewnątrz gromadzą się niebezpieczne dla lakieru ziarenka piasku. Jeśli jesteśmy posiadaczami felg polerowanych, chromowanych lub matowych, wówczas w sposób szczególny powinniśmy uważać na chemię, która jest oferowana na myjni. Charakteryzuje się tym, że jest agresywna.

Zobacz również:

 

Płukanie wstępne i aktywna piana- o czym należy pamiętać?

Kiedy zdecydujemy się na skorzystanie z myjni bezdotykowej, w pierwszej kolejności warto opłukać samochód wodą, co umożliwi usunięcie najbardziej widocznego brudu (błota, kurzu). Niejednokrotnie oferowana jest ciepła woda, dlatego warto to wykorzystać. Każdorazowo rozpoczynamy od dachu, kierując się ku dołowi. Po wstępnym myciu wykorzystujemy możliwości aktywnej piany. Czasem może nie być jej w ofercie, wówczas alternatywnym rozwiązaniem jest mycie szamponem czy też proszkiem. Nanoszenie piany najlepiej rozpocząć od dołu. Ważna jest kwestia tego, aby bezpośrednio po nałożeniu środka poczekać kilkadziesiąt sekund, co doprowadzi do tego, że produkt zadziała. Niestety należy zdawać sobie sprawę z tego, że w wielu przypadkach piana może być rozwodniona, dlatego też niejednokrotnie jej jakość pozostawia wiele do życzenia. Cały ten proces ma duży wpływ na efekt finalny czyszczenia pojazdu.

Mycie zasadnicze i płukanie końcowe

W trzeciej kolejności korzystamy z możliwości mycia zasadniczego. W tym przypadku ważna jest kwestia tego, aby trzymać lancę w odpowiedniej odległości, a także pod odpowiednim kątem. W zależności od tego, jakie jest ciśnienie, za właściwą odległość uważa się tą, która wynosi około 40 cm. Niezmiernie ważna jest kwestia równomiernego prowadzenia lancy pod kątem 45 stopni. Zdecydowanie najrozsądniejsze jest podzielenie nadwozia na kilka stref. Zaczynamy od przodu i przechodzimy do kolejnych partii. Często ostatnim krokiem podczas mycia samochodu na myjni bezdotykowej jest płukanie samochodu. Wbrew pozorom jest to bardzo ważna czynność ze względu na to, iż resztki szamponu mogą gromadzić się pod tablicami rejestracyjnymi, wycieraczkami, a także w wielu innych miejscach. Nie możemy zapominać o tym, aby wykonać tą czynność skrupulatnie. Zakończmy ją wtedy, gdy z nadwozia będzie wyciekała woda bez piany.