Poradnik: pozycjonowanie stron w Google: umiejętność samodzielnego pozycjonowania stron jest łatwym, choć odrobinę skomplikowanym sposobem na oszczędności w prowadzeniu firmy i podniesienie własnych kompetencji. Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności konkretnej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli chcesz zwiększyć ruch na stronie firmowej, to nie istnieje lepsze i prostsze rozwiązanie, niż pozycjonowanie oraz SEO. Z wyszukiwarki Google co miesiąc korzysta około 20 milionów osób, więc pojawianie się strony w wynikach wyszukiwania danego hasła jest bardzo korzystne marketingowo.

Pozycjonowanie jest szczególnie przydatne, gdy prowadzi się firmę tylko internetową, nastawioną na sprzedaż wysyłkową. Można także skorzystać z płatnej usługi Google AdWords, która będzie wyświetlać pod określonym hasłem wyszukiwania oferty z twojego sklepu. Jest to skuteczna opcja, jednak nie każdy może wykorzystać budżet na taki rodzaj reklamy. W tym wypadku pozycjonowanie stron wychodzi zdecydowanie taniej lub całkowicie za darmo, jeśli nauczysz się tego zagadnienia na własną rękę. Za wyniki organiczne, czyli niepłatne, jest odpowiedzialny algorytm Google, który szereguje strony na podstawie różnych czynników. Od czego zacząć naukę pozycjonowania? Należy uzyskać wiedzę na temat tworzenia przyjaznej dla algorytmu strony internetowej. Poniżej znajdziesz kilka zaleceń, które przybliżą cię do celu.

Odpowiedni układ informacji na stronie

Tzw. architektura witryny jest bardzo ważnym elementem w pozycjonowaniu strony. Zarówno użytkownicy, jak i roboty Google’a muszą mieć łatwy oraz szybki dostęp do wszystkich istotnych informacji, dotyczących strony www. Wpływ na to ma linkowanie zewnętrzne, które jest opisane w dalszej części artykułu.

Przyjazne robotom url witryny

Prawidłowa optymalizacja adresów url przyczynia się do podwyższenia miejsca w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie jest używanie słowa kluczowego w nazwie domeny, jeśli istnieje taka możliwość. W adresach powinny znajdować się najważniejsze słowa kluczowe dla danych podstron. Należy zwrócić uwagę na długość i składnię adresów url.

Linkowanie wewnętrzne

Odpowiednia siatka linkowania wewnętrznego sprawi, że potencjalni użytkownicy i roboty będą mogli szybko odnajdywać informacje. Podczas tworzenia struktury witryny firmowej warto wcześniej ustalić jak będzie wyglądało linkowanie. Te informacje przydadzą do pozycjonowania strony. Dodatkowo, prawidłowe linkowanie wewnętrzne sprawia, że ruch w serwisie znacząco się zwiększa.

Nakierowanie na słowa kluczowe

To ważny czynnik powiązany z linkowaniem wewnętrznym, ponieważ w nim należy umieszczać możliwie jak najczęściej wybrane słowo kluczowe, które jest najważniejsze dla domeny. Należy unikać w podstronach takich zwrotów jak np. “czytaj więcej” czy “przejdź dalej” itp.

Optymalizacja informacji zgodna z najważniejszym słowem kluczowym

Kluczowym zagadnieniem jest dostosowanie wszystkich treści na stronie i w tytułach pod pozycjonowane słowo kluczowe. Najlepiej, jeśli wybrane słowo znajdzie się kilkukrotnie w danym tekście w różnych formach, np. odmienione przez przypadki czy jako synonimy. Taki zabieg pozwala robotom Google’a na prawidłowe indeksowanie witryny.

Duplikacja treści

Warto wiedzieć, że wyszukiwarka Google wyżej pozycjonuje te strony, które zawierają unikalne treści. W związku z tym opisy od producentów w sklepie internetowym nie będą działały korzystnie. Nowe teksty można zlecić do napisania copywriterowi lub spróbować własnych sił w kreatywnym pisaniu. Uwaga na błędy językowe, ponieważ robot nie będzie w stanie indeksować odpowiednio źle napisanego słowa.

Szybkość ładowania się strony

Choć jest niepozornym czynnikiem, to jak najbardziej ma znaczący wpływa na pozycjonowanie strony. Najprościej jest sprawdzić szybkość ładowania się witryny z pomocą darmowych narzędzi, np. PageSpeed Insights – pokazuje także elementy, które wymagają poprawy. Szybkie ładowanie się strony sklepu jest bardzo istotne dla użytkowników, ponieważ zwykle nie lubią przebywać na takich, które ładują się wolno. Ułatwia to także sprawne indeksowanie przez roboty od Google’a.

Wersja mobilna witryny

Dostosowanie strony pod aplikacje mobilne ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Warto zwrócić uwagę na ten czynnik, gdy szata graficzna została stworzona wiele lat temu i nie była ani razu aktualizowania. W taki wypadku na pewno nie ma dostosowanej wersji mobilnej. Współcześnie duża część zapytań pochodzi z urządzeń mobilnych. Brak dostosowania znacząco wpływa na spadek pozycjonowanej strony. Aby sprawdzić czy witryna wyświetla się prawidłowo w wersji mobilnej można skorzystać z prostego testu zgodności z urządzeniami mobilnymi.

Odpowiedni układ informacji na stronie, przyjazne robotom url witryny, linkowanie wewnętrzne, nakierowanie na słowa kluczowe, optymalizacja informacji zgodna z najważniejszym słowem kluczowym, duplikacja treści, szybkość ładowania się strony i wersja mobilna witryny – wszystkie wymienione czynniki mają najważniejszy wpływ na pozycjonowanie strony. Teraz nie pozostaje nic innego, jak zapoznanie się z rozszerzonymi aspektami przedstawionych zagadnień i rozpoczęcie wprowadzania ich na własnej witrynie internetowej.

angielski