Każdy iPhone jest objęty gwarancją Apple, która zapewnia jego właścicielowi bezpłatne wsparcie techniczne oraz tanie lub bezkosztowe naprawy. Gwarancje nie trwają jednak wiecznie i nie obejmują wszystkiego. Jeśli Twój iPhone zachowuje się dziwnie, a standardowe metody naprawy – takie jak ponowne uruchomienie lub aktualizacja systemu operacyjnego – nie rozwiązują problemu, być może trzeba będzie skorzystać z gwarancji. Znajomość szczegółów gwarancji na iPhone’a przed udaniem się do Apple Store może zadecydować o tym, czy naprawa będzie bezpłatna, czy kosztować setki złotych.

Przedłużona gwarancja AppleCare

Firma Apple oferuje program przedłużonej gwarancji o nazwie AppleCare. Klient Apple może przedłużyć standardową gwarancję na urządzenie, kupując plan ochrony AppleCare w ciągu 60 dni od zakupu urządzenia. Plan ten jest uzupełnieniem standardowej gwarancji na iPhone’a lub iPoda i wydłuża okres wsparcia do dwóch pełnych lat, zarówno w przypadku napraw sprzętu, jak i wsparcia telefonicznego. Istnieją dwa rodzaje programu AppleCare: standardowy i AppleCare+. Komputery Mac i Apple TV są objęte tradycyjną usługą AppleCare, natomiast iPhone, iPod Touch, Apple Watch i iPad są objęte usługą AppleCare+. AppleCare+ wydłuża standardową gwarancję do dwóch lat i umożliwia naprawę w dwóch przypadkach uszkodzenia. Rejestracja AppleCare – aby mieć pewność, że plan ochrony AppleCare zacznie w pełni obowiązywać, zarejestruj go w Apple przez Internet, telefonicznie lub pocztą.

Czy AppleCare można zwrócić?

Choć zakup programu AppleCare może wydawać się dobrym pomysłem, firma zdaje sobie sprawę, że po zakupie możesz mieć wątpliwości. Możesz zwrócić AppleCare w celu uzyskania zwrotu pieniędzy – ale nie otrzymasz zwrotu pełnej ceny zakupu. Zamiast tego otrzymasz proporcjonalny zwrot kosztów, zależny od tego, jak długo korzystałeś z planu przed jego zwrotem. Jeśli zdecydujesz, że chcesz zwrócić plan AppleCare, zadzwoń pod numer telefonu podany na oficjalnej stronie Apple i poproś o rozmowę w sprawie zwrotu AppleCare. Osoba, z którą będziesz rozmawiać, poprosi Cię o informacje zawarte na paragonie, więc upewnij się, że masz go pod ręką. Następnie zostaniesz przeniesiony do specjalisty, który może potwierdzić zwrot. To, czy AppleCare+ jest tego warte, zależy od dwóch rzeczy: jaki masz telefon i jak często masz tendencję do jego niszczenia.

Wszystko, co musisz wiedzieć o gwarancji Apple

Które modele iPhone’a są nadal objęte gwarancją? W latach 2014-2016 nastąpiła zmiana trendu w modelach iPhone’a. iPhone 6 zdziesiątkował rynek rządzony niegdyś przez iPhone’a 4. Nie oznacza to jednak, że gwarancje nie będą już dotyczyły modeli iPhone 4. Należy pamiętać, że wszystkie fabrycznie nowe modele iPhone’a są objęte standardową gwarancją. Odnowione elementy ze strony Apple mają taką samą standardową gwarancję. Możesz też skorzystać z planu AppleCare Plus dla tych modeli. Jeśli nie kupiłeś iPhone’a od Apple, nadal możesz skorzystać z planu AppleCare+. Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, musisz od razu wykonać test diagnostyczny urządzenia. Apple nie pokryje kosztów urządzenia, które już się zepsuło.

Jak długo trwają gwarancje?

Standardowa gwarancja Apple na iPhone’a trwa jeden rok. Oznacza to, że serwis gwarancyjny w zakresie napraw jest dostępny tylko przez 12 miesięcy od daty zakupu iPhone’a. Usługa ta obejmuje także 90-dniowe wsparcie telefoniczne. Plan AppleCare Plus przedłuża gwarancję o kolejny rok, w sumie do dwóch lat. Twój telefon i czat wsparcie usługi dostaje w sumie dwa pełne lata, jak również. Pamiętaj, że gwarancja na słuchawki i port ładowania nadal obowiązuje w ramach programu AppleCare Plus. Jeśli zbliżasz się do dwóch lat pokrycia dla planu AppleCare Plus, nie mając problemów, które wymagają naprawy, musisz być bogiem. Prawdopodobnie myślisz też, że chcesz odzyskać swoje pieniądze. Istnieje możliwość anulowania planu AppleCare Plus i otrzymania zwrotu pieniędzy. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jaki jest Twój zakres gwarancji, przejdź do witryny wsparcia Apple. Przejdź do sekcji Asystent serwisu online. Tam możesz wprowadzić numer seryjny swojego iPhone’a, aby sprawdzić, czy jest on objęty gwarancją. Udając się do sklepu Apple, zawsze pamiętaj o zabraniu ze sobą dowodu zakupu. Będą musieli go zobaczyć, zanim przyjrzą się Twojemu telefonowi. Ma to na celu potwierdzenie statusu gwarancyjnego Twojego iPhone’a.

Jak kupić program AppleCare+ dla produktów, których nie kupiłem bezpośrednio od Apple?

Najprostszym sposobem jest skorzystanie z Internetu. W witrynie Apple znajduje się strona umożliwiająca sprawdzenie zakresu usług i wsparcia. Wprowadź numer seryjny urządzenia, a dowiesz się, czy nadal możesz kupić program AppleCare+ i przejdziesz przez proces zakupu i rejestracji planu. Pamiętaj, że wykupienie planu AppleCare+ po fakcie często oznacza konieczność wykonania testu diagnostycznego na urządzeniu. Po tym wszystkim, Apple musi upewnić się, że nie próbujesz kupić pokrycie na urządzeniu, które jest już uszkodzony. Więc zrób to od razu, tak na wszelki wypadek.